Senin, Oktober 05, 2009

Loveliana Cakes di TV3

beberapa hari lalu, saya mendapat email dan talipon dari pihak TV3 utk mengisi acara siaran Malaysia Hari Ini (MHI) utk tarikh 12 august 2009. menurut pihak TV3 dipilihnya Loveliana cakes dikarenakan pada masa ini kelas-kelas yang kami anjurkan dianggap cukup bagus dengan module2 kelas yang cukup baik, disamping itu loveliana cakes telah menghasilkan begitu banyak student2 yang kini telah berjaya membuat bisnes sendiri dari rumah, saya sendiri merasa sangat bersyukur dapat menjadi motivator bagi kaum perempuan untuk dapat hidup berdikari. kebetulan tarikh 5 dan 6 august saya tengah mengadakan kelas intensive fullcake decorating, jadilah tarikh 6 august ini, crew TV3 datang dan merakamkan kegiatan kelas2 deco cake di loveliana cakes.
Bergambar bersama crew TV3,jutaan terimakasih saya haturkan atas kesudian pihak TV3 utk meliput kegiatan kelas2 deco cake di loveliana cakes, tak sangka pulak,kegiatan yang awalnya saya selenggarakan dari rumah ini mendapat perhatian dari pihak TV3.terimakasih juga utk Pn.Zana, Cik Nurul dan kawan2 yang telah sudi datang.
Kegiatan kelas cupcakes dan fancy cookies
Semua student Intensive fullcake decorating dan student kelas cupcakes bergambar bersama di hadapan hasil karya masing2. jutaan terimakasih saya utk student intensive : Ilin,Anini dan Aida dari Doha,Qatar, juga untuk Nurul dari port Klang,sekaligus terimakasih utk Anati (seorang student yg tengah menuntut di france dan sekarang tengah cuti di malaysia) Niesa Hasan dan Rien yang sudah datang jauh2 dari melaka utk turut join kelas cupcakes dan fancy cookies bersama kami.hari ini adalah kenangan terindah bersama semua studentku, yang tak akan terlupakan sampai bila-bila..
Cik Nurul dari TV3 tengah meng-interview salah seorang student saya, Pn.Ilin yang join dalam kelas Intensive fullcake decorating.pertanyaan dari wartawan TV3, " apakah menurut pn,fee yang dikenakan oleh loveliana cakes berbaloi dengan pelajaran2 yang telah pn terima? jawaban spontan dari Pn.Ilin adalah " ya, menurut saya berbaloi dengan pelajaran2 yg saya terima".Alhamdulillah saya mengucap syukur kepada Allah, saya sentiasa berdoa semoga skill2 mendeco cake yang saya share ini ,dapat bermanfaat utk semua orang.amin.
Pihak Tv3 juga mewawancarai salah satu student saya Pn.Aida yang datang dari Doha.Qatar.
Beberapa hasil dekorasi cake yang dibuat oleh student2.5 August 2009 start kelas Intensive Fullcake decorating,dengan method yang sangat mudah utk dipelajari dalam 1 hari sahaja ke 3 student saya aida,Ilin dan Anani yang zero knowledge dalam mendeco cake dapat membuat 4 jenis design cake ini.Kini impian utk mendeco sendiri cake2 yang cantik akan segera terlaksana dengan sangat mudahnya :-))
Ingin berniaga dari rumah? mudah sahaja,ciptakan design2 cake yang menarik,unique dan tidak sama dengan kedai-kedai bakery,cake sentiasa fresh karena dibuat berdasarkan request,Terjaga kebersihan dan ke halal-lannya.

6 komentar:

  1. hi this is nice idea thank you very much to shearing this

    Get More Details

    BalasHapus
  2. hai kak liana....waa...bestnye....sifu masuk tv3 la....hehe...slot bila punye ye kak? anyway, emy berkenan nk blaja choc cake decorating yg ada cara2 nk temper choc utk buat figurine tu...cantik sgt....tp emy xde ms nk gi blaja sampai raya nih....emy bizi sgt2 :(( sedey sgt...insyaallah pas raya nnt emy carik masa...kak liana, keep up the good work! tunggu emy dtg blaja yer ;-)

    BalasHapus
  3. salam kak liana,

    wah..bestnyer..tapi saya x dpt nk tonton aaa..kerja...btw, good luck! Moga tambah rezki kak! dan lebih creative dgn hasil2 cake yg menarik!

    BalasHapus
  4. Salam Emy. terimakasih banyak..semoga terus maju dan berjaya yea :-))

    BalasHapus
  5. My Dearest applelady
    terimakasih banyak2 diatas sokongan para student dan customer. siapalah kami jika tidak di sokong oleh kalian semua. love u all!! all the best~~~

    BalasHapus
  6. kak liana... liza dah buat blog. jemput sifu datang tengok...http://kekdihatiku.blogspot.com. tapi masih baru lagi... terima kasih di atas ilmu yang akak berikan... blog akak lah liza buat rujukan sementara nak pandai buat idea sendiri

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin