Selasa, Oktober 06, 2009

Kelas Cake Deco lepas Raya

Kelas-kelas cake decorating di Loveliana cakes kembali MERIAH, dan bersemi lagi setelah hari raya ekeke (macam musim semi aje terdengarnye) kelas2 ini sudah di request sejak sebelum hari raya lagi dan inilah beberapa keping gambar kelas2 yang sempat rakamkan utk tatapan pengujung blog loveliana cakes
Kelas private cake decoration by Lina..jiran saya dari seksyen 8 Bandar Baru bangi :-))..termasuk zero knowledge dalam mendeco cake tapi karena beliau join dalam kelas private sehingga dapat belajar secara one to one maka dah boleh hasilkan cake2 yang cantik2 hanya dalam masa 1 hari sahaja..
Kelas private photocake,cupcakes dan fancy cookies by Effa dan Nik ,dua2 juga zero knowledge dalam mendeco,awal ketertarikan effa untuk join dalam kelas photocake adalah karena effa juga mempunyai hobby membuat craft tangan dan hasilnya sungguh cantik sekali,sila layari laman blog beliau dan andapun boleh order hasil craft tangan effa yang sweet...

sementara dibawah adalah gbr Amiera yang join dalam kelas private mendeco cake
Ingin segera mahir dalam mendeco cake dengan tehnik yang mudah dan cepat? jom join dalam kelas private mendeco cake di loveliana cakes online...kelas Chocolate ganache by zarina, zue dan kawan2..membuat topping coklat yang sedap dan hiasan cake daripada coklat roses yang cantik dan mudah..
Fun dan meriaaaah..itulah kesan dalam kelas cupcakes dan fancy cookies hari tu..diiringi dengan gelak tawa dan sempat pula ber acara "open house" kerumah jiran liana, helloo..zue,zarina dan samsul hahaha..
Kelas intensive fullcake decorating kali ini dimeriahkan oleh kehadiran kedua student saya yang datang dari jauh, samsurizal pemilik kedai bakery LIANA dari JB dan zue dari kedah. untuk warga kedah yang nak order marble cheese brownies yang maveless sila order kpd zue yea :-)) dan utk warga JB pula bolehlah jalan2 ke kedai bakery LIANA di jb yea..(sst..ini kedai bukan kepunyaan saya yea, tapi pemiliknya samsurizal hehehe..)
Segalanya bermula ketika rose disuruh ibunya untuk join dalam kelas membuat cake,sejak saat itu minatpun mulai tumbuh ,apalagi ketika hobby menekuni dunia baking ini telah menghasilkan pendapatan sampingan yang lumayan,kali ini rose join dalam kelas private mendeco cake dengan harapan setelah belajar secara one to one,rose pun garenti dapat membuatnya sendiri dirumah.


1 komentar:

  1. salam ceria untuk akk... maaf mengganggu ye... ada gambar saya belajar kelas deko dengan akk, tapi akak silap letak nama lah... akk letak gambar liza tapi namanya amiera... bestlah akk ni ada kelas baru pula ya, kelas chocolate roses, berapa ya bayaran untuk kelas ni....? terima kasih dengan ilmu yang akk berikan... selamat tahun baru 2010

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin