Sabtu, September 05, 2009

Intensive Fullcake Decorating Class on 20 August

Ini adalah email yang pertama sekali saya terima dari rozi, student saya dari melaka ketika ingin join dalam kelas Intensive fullcake decorating.

from mohd nazri
to lovelianacakes@gmail.com
date Mon, Jul 20, 2009 at 6:35 PM
subject mengetahui lbh lanjut class full deco

Assalamualaikum..
Saya langsung tak pandai buat kek,boleh join jg ke class ni,

Rozi from melaka
Setelah discuss,saya tetapkan kelas utk rozi adalah pada tarikh 20 dan 21 august 2009,sepulang saya dari jakarta,tapi malam tarikh 19 august rozi sms saya dan berkata beliau nak selesaikan kelas intensive dalam masa 1 hari sebab tarikh 21 august nak hantar adik ipar yang nak menunaikan ibadah umrah, saya terpegun..bolehkah dia? membaca lagi emailnya diatas yang menurut pengakuan beliau buat cakepun tak tau..apalagi nak deco,apalagi nak selesaikan ke 7 jenis kelas nie dalam 1 hari full?
rozi datang tepat pukul 12 pm,dan kami segera mulaikan kelas,nasib baik hari tu saya hanya hadkan 1 org sahaja utk kelas intensive karena anak saya kurang sihat. dan saya ada jadual utk hantar anak saya pi klinik malam tu,saya berdebar2..cabaran utk saya sebagai cikgu utk dapat mengajar dengan tehnik2 termudah yang dapat dipahami dalam masa yang singkat oleh seorang student yang betul2 zero knowledge dan juga cabaran utk rozi apakah dapat menyelesaikan kelas ini hanya dalam masa 1 hari....
jadi pukul 12 pm mulailah kami bergelimang dengan segala bahan2 cake,buttercream,fondant,royal icing,buat flower etc dan etc dan tup-tup rozi minta saya ajar juga buat sponge cake,saya kabulkan permintaanya,alhamdulillah cake yang dibuat menjadi,naik tinggi dan tepat 7.30.selesailah sudah kelas kami.amazing..fantastic..saya terpegun..dalam masa sehari ini rozi yang zero knowledge dah dapat mendeco basketweave bertudung,barbie fondant cake,novelty cake,cupcakes,fancy cookies,photocake dan 3 tier weddingcake dengan method steamed buttercream dan hebatnya ditambah buat cake sekali..
Alhamdulillah alhamdulillah semakin timbul keyakinan dalam diri saya, bahwa tehnik2 yang kami ajarkan memang sangat mudah dipelajari dan simple sekali namun dapat menghasilkan cake2 dengan design yang unique dan cantik,inilah buktinya rozi yang tersenyum dengan kesemua gambar2 cake yang telah di deconya.
Tarikh 21 august 2009 pula disambung dengan kelas private belajar mendeco cupcakes dan fancy cookies oleh ida.sebelumnya ida pernah join dalam kelas basketweave.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin