Selasa, Juli 01, 2008

Student termuda

Alhamdulillah..Kelas Intensive Fullcake Decorating 1 dan 2 July 2008 yang di ikuti oleh Nadia, Vera (from Bali- Indonesia) Gina dan anak gadisnya Aliya, berjalan dengan lancar, kelas hari pertama bermula dari pukul 11 A.M dan selesai pukul 6.30 petang. semua student happy karena dapat menyelesaikan 3 project cake deco sekaligus hanya dalam masa satu hari ! cake yang mereka deco antara lain :Cupcakes deco, Photo cake dan Basketweave ...yang surprisenya kali ini saya menerima peserta termuda, Aliya yang baru duduk di tingkatan 3 namun sudah menaruh minat yang sangat dalam untuk belajar cake decorating ini :-))..salut untuk Aliya..auntie bangga betul dengan kerajinanmu..!! :-))

Nadia membuat 3 tier wedding cake berbentuk heart dengan steamed buttercream method. perhatikan bahagian paling atas cake yang begitu halus dan licin!Karya peserta di hari kedua Novelty cake,barbie cake cover sugarpaste dan 3 tier wedding cake.

Novelty cake bertema DORA by Gina,creative sekali ada batu ditengah sungai :-))
Novelty Cake bertema strawberry shortcake by ALIYA, Peserta termuda yang masih berusia 16thn..seperti yang saya sangka, Aliya pasti merasa fun sekali mendeco cake ini karena dapat merealisasikan fantasy kanak2nya :-))
Novelty cake bertema Power rangers by NADIA utk anak lelaki tersayang dirumah :-))..permainan colour cukup variatif..dan penataan patung-patung power rangers..pastinya disukai kanak-kanak.

Barbie cake cover sugarpaste by Nadia.cantik sekali barbie ini dengan pink colour yang lembut.. Nadia mendeconya tak sampai satu jam..sangat mudah dan cantik!!!

1 komentar:

  1. Hi Liana,

    Thanks for the compliment on Alya. Tersenyum lebar dia baca posting Liana tu.

    We have enjoyed ourselves walaupun Alya kata dia hampir menangis nak buat buttercream roses tu :)

    Thanks for your support yesterday.

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin