Senin, Mei 19, 2008

Tamu dari Negeri Perak

Pada awalnya Aida dan Nurul tidak saling mengenal tapi kebetulan kedua student saya yang join dalam kelas INTENSIVE FULL CAKE DECORATING selama 2 hari full ini, ke dua-duanya datang dari Tanjung Malim-Perak (menempuh masa 3 jam perjalanan bawa kereta sendiri kata nurul :-)). kelas ini adalah firsttime bagi mereka belajar mendeco cake dengan aneka style. Dengan method yang mudah dan simple selama belajar di Loveliana Cakes ,dalam masa 2 hari sahaja mereka dapat menyelesaikan ke tujuh project deco dengan hasil yang sangat baik sekali ..!!!
Aida dan Nurul, pose sejenak di depan cake yang sudah siap di deco,pada hari pertama mereka telah mendeco 3 tiers wedding cake,basketweave with handle dan photocake.
Novelty Cake bertema Dora dan Strawberry Shortcake by Aida dan Nurul
Fancy Cookies dan Barbie cake cover sugarpaste by Aida dan Nurul
Photocake by Aida dan Nurul , dalam kelas Photocake,anda akan diajarkan membuat flower yang cantik ini.

Banyak orang cakap, membuat 3 tiers wedding cake itu sangatlah payah? tapi di kelas saya, dalam masa satu hari sahaja, saya garenti anda akan confident membuatnya..walau anda seorang beginner sekalipun! ini adalah first time bagi nurul membuat roses flower tapi saya tanamkan keberanian beliau utk mendeco dengan style roses yang banyak diatas 3 tiers wedding cake-nya dan hasilnya? Not bad! cantik kan??!!! :-))
3 Tiers Wedding Cake by Aida. lembut dan Romantic dengan soft pink colour. dalam kelas ini juga Aida first time belajar membuat rose flower

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin