Kamis, April 03, 2008

Safari Cake

Thanks to Pn.Maria Qibbi yang sudah meng-order cake fondant dengan tema Safari utk memeriahkan hari jadi putra tercinta Muhammad Nawfal. cake didalam adalah cake coklat Moist.dilapis dengan sugarpaste.semua hiasan dapat dimakan karena saya membuatnya dari sugarpaste juga dengan rasa cherry yg pastinya di sukai kanak2..:-)) untuk membentuk effect batang kayu berwarna coklat dan untuk mendapatkan 2 colour hijau dan kuning untuk daun, saya menggunakan tehnik airbrush (spray)

Baru tadi Pn.Maria email dan mengirimi saya gbr.Muhammad Nawfal yang tengah berhari Jadi, kepada nawfal. auntie ucapkan selamat berhari jadi, doa auntie..semuga menjadi anak yang saleh dan taat kepada ibu bapa ya..amiiin...
Date: Mon, 7 Apr 2008 03:31:13 +0000 (GMT)
From: "Maria Qibby"
Subject:
bday
To: "Loveliana"
loveliana23@yahoo.com.my

hi liana..thanks for the bday cake.saya suka rasa fondant tu.the design mmg cantik, except for letter "nawfal" dkt tepi cake tu, apa ape pun im satisfied :) ni saya attached gambar nawfal - bday boy saya dah lihat gambar kek nya di blogspot :) earlier..thanks again..

regards,
maria

8 komentar:

  1. u are evading tax!!!!!! buat bisnez dari rumah. against the law. biznes takde lesen. tak bayar cukai. are u legally here? on working visa? or social visit pass? and tolong jangan MUSNAHKAN BAHASA MALAYSIA!!!!!!!

    BalasHapus
  2. Dear Anonymous,

    The fact that you are anonymous, you are one with no b---s! But then you probably are a women. Or maybe half women? Hmmm, I wonder...
    Why full of hatred? Are you such a better of person than this beloved wife of mine?
    This lonely girl comes from a very different background and tries very hard to communicate in OUR Bahasa, albeit some people trying very hard to pretend that he/she is the master of the Queen's language as well as Bahasa Melayu. No bad manners intended, but only trying to communicate, she has many understanding Malaysians who support and care too. But of course a few odd ones just like you.

    This is Ramlie, Liana's Husband. Should you care to solve this unwarranted exhibition of arrogance, I am more than happy to talk to you, and or your husband.
    Say yes and I'll forward you my contact number.

    May Allah SWT blesses you by showing you the rightful ways to a much cleaner heart and a better state of mind.

    BalasHapus
  3. Mbak Liana, salam kenal..Plastic icing rasa cherry emang ada ya..? Safary themenya lucu lho.Hasil karya mbak Liana emang okeh2,kagum bgt!!

    BalasHapus
  4. hi liana,
    tak sangka sapa yg komen sebegitu.
    saya rasa sebagai org Islam kita digesa mencari rezeki di mana saja, kerana bumi ni terbentang luas.
    kalau org yg komen itu, org Islam saya rasa malu. Allah boleh beri rezeki kepada sesiapa dan boleh menyekat rezeki sesapa saja. Hamba Allah hanya perlu berusaha..
    Liana, jgn risau, Allah sahaja Pemberi Rezeki. Yg penting liana sebagai penjual, jujur & ikhlas.

    Org Melayu Islam Malaysia
    Mrs Hafiz

    BalasHapus
  5. liana
    saya sudah fwd gambar bday boy :)

    BalasHapus
  6. Assalamualaikum Mrs.Hafiz..
    terharu dan rasa bahagia apabila membaca comment Puan.Sungguh saya mengucap syukur kepada Allah karena ditengah kesendirian saya dibelantara tanah melayu ini masih ada seorang melayu islam yang begitu suci dan putih hatinya seperti Puan..
    Biarkan saja orang mengata dan menghujat..dengan hati tulus ikhlas,saya maafkan dan saya doakan semoga Allah bukakan hatinya utk hidup dalam damai. rasa cemburu, iri dan dengki akan merusak hati..membuat hidup tiada ketenangan..sentiasa gelisah karena tidak dapat melihat oranglain bahagia..

    sekali lagi banyak2 terimakasih Puan..semuga Allah sentiasa berikan rahmat dan berkahnya utk kita semua.amiin.

    BalasHapus
  7. Hi Candy..
    Thanks atas pujiannya.InsyaAllah candy pun bisa membuatnya :-) utk fondant rasa cherry gunakan candy flavour by wilton.flavour rasa cherry,mint,de'menthe dan cinnanom adalah termasuk flavour yang halal karena tidak mengandung alcohol!
    selamat mencoba..:-)

    salam
    Liana

    BalasHapus
  8. dear mbak ayu....
    cakenya bagus mbak...
    jangan menyerah ya mbak...terus maju...saya doakan sukses selalu

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin