Jumat, Februari 22, 2008

Kelas Basic/ Full Cake Decorating 22/ Feb

Suatu Hari, Cerita Kak Tati kepada saya, beliau tetiba sahaja terdampar di blog saya dan melihat begitu banyak cake yang cantik2 yang dibuat oleh student2 saya. Kak Tati yang memang belum berpengalaman dalam dunia mendeco cake menjadi teruja dan ingin membuktikan kata-kata saya bahwa mendeco itu sangat mudah! beliau ingin mencobanya..tak tanggung2 kak Tati joint dalam kelas Full Cake deco selama 2 hari full utk mengerjakan 7 jenis project cake deco.

Lihatlah Kak Tati dan Azira tersenyum ceria dengan hasil deco masing2..walau ini pertamakalinya mereka belajar mendeco namun mereka dapat menyelesaikan kelas ini dengan sangat baiknya!

Date: Mon, 25 Feb 2008 12:14:00 +0000 (GMT)
From: "suriyati jalinus"
Subject: Kelas deco yang seronok .
To: loveliana23@yahoo.com

Assalamualaikum Liana,

Seronoknya dapat belajar kelas kek deco Liana bersama dengan Azira.
Terima kasih Liana, kerana sangat sangat "patience" dengan Tati kerana dah terlebih umur baru nak belajar.
Yang bestnya,Tati ada bawa kek ke opis,semua teman macam tak percaya yang kek tu Tati yang buat, ada yang kata, Tati dah buat masa kecil dulu, yang tahu secretnya cuma Liana aje! .He!He!He!
Jiran pun tak sangka yang kek tu Tati yang buat. Teman teman kata nanti
dia orang nak order dengan Tati
Liana, Wana sudah pun ambil foto Tati dengan kek2 tu,siap posing lo!
buat kenang2an!

Jumpa Lagi .

Tati.

Novelty Cake bertema Dora by Azira
Novelty cake by Kak.Tati

Pelajaran dimulai dari yang basic sekali, hands on membuat 2 jenis buttercream yang sesuai utk membuat hiasan seperti flower etc dan buttercream utk melapis cake yang sedap , melayer cake, memberi filling, menyapu cake sampai licin, pengenalan colouring utk menghias cake,penggunaan nozle2 yang efisien, membuat pattern frills dengan cara yang mudah, belajar jenis2 border, leaf, corneli,bahkan roses flower dengan sangat mudahnya.

Hasil project yang dikerjakan Kak.Tati dan .Azira, tidaklah mengecewakan saya. semuanya cukup perfect walau dibuat oleh seorang beginner yang baru mengenal nozle sekalipun..:-) ada dua set 2 tier wedding Cake, Barbie cake with Fondant, Cupcakes decorating and basketweave. percayakah anda,ke empat project ini dikerjakan mereka berdua sejak dari pukul 10.30 pagi s/d 6 petang...bahkan kami sempat break utk lunch dan bersembang2 sambil melepas penat sekejap..Bravo!! saya bangga sekali dengan mereka berdua :-))
Kelas kami sememangnya adalah khas, kami bukan mengajar secara permanent seperti kelas2 cake deco pada umumnya,namun kami berusaha membangkitkan kreativity para student dengan membimbing mereka dengan method yang simple dan mudah, walau project yang dikerjakan tema-nya adalah sama namun hasil nya selalu beza mengikuti creativity student masing2. kelas kami adalah 100% hands on,semua kerja2 mendeco dilakukan sendiri oleh student dibawah bimbingan pengajar.2 Tier Wedding Cake colour lemon yellow by Azira
2 Tier wedding Cake By Kak Tati

1 komentar:

  1. hi kak liana, ade tengok flickr page saya tak? i dah start buat cookies tuh..n the demand is great!! nak kena jumpa kak liana lagi nih, tapi bz bangett nih!! c u k kak liana!!
    INN
    http://www.flickr.com/photos/cupcakes_by_datinmaryzain/

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin