Minggu, Mei 31, 2009

Kelas Cake Decorating may 2009

Sempat panic sebab tarikh 29 petang dapat kabar mother in law masuk hospital di Muar,bimbang karena banyak tempahan yang belum dibuat dan di deco ditambah dengan nasib student2 yang dah register kelas cake decorating tarikh 31 May,ditambah salah seorang student yang harus menyelesaikan kelas intensive fullcake....atas dasar tanggung jawab karena telah menerima amanah dari customer, malam itu juga saya putuskan untuk buat semua tempahan..kerja marathon begadang sampai pagi...memangpun tak sempat tido lena, karena saya harus packing semua cake dan delivery lagi.
sabtu pagi2 sekali atas pertolongan salah seorang my ex student Rohaidah (thanks honey..jasamu tak kan saya lupakan..)hantar saya delivery cake,ada yang ke Nilai,dah tu langsung cabut ke Hospital Muar,Alhamdulillah kondisi mother in law berangsur membaik, setelah sempat bercakap2 sekejap dengan beliau,dan memastikan keadaan my mother in law ok2 sahaja saya pamit utk bertolak balik lagi ke KL.sampai sekitar pukul 10 malam. tiba sahaja dirumah tak sempat rehat lagi karena saya kena siapkan semua bahan2 coz pagi ahad kelas start dalam pukul 9.am.ditambah lagi tempahan yang akan di pick up my customer di hari ahad.
Alhamdulillah..alhamdulillah syukur kepada Allah,kelas berjalan dengan lancar dan semua my student happy karena dapat belajar mendeco cake/cupcakes/fancy cookies yang cantik2..tengoklah wajah2 ceria mereka yang membuat saya bahagia..
Alhamdulillah dengan method belajar yang sangat mudah,ringkas,menjimatkan masa,sekarang my student confident dapat mendeco sendiri dirumah.lepas kelas baru ingat kaki ini sudah bengkak dan body terasa remuk redam oleh karena kepenatan,sejak friday saya belum "benar2" jumpa dgn bantal lagi -))..ok lah..hari nie saya kena paksa diri utk cuti..engine sudah jerit2 minta rehat :-))..tapikan ooo tunggu dulu..!!! hari nie hari pertama cuti sekolah dan dirumah 3 orang kanak-kanak usia 4.6 dan 8 tahun  dah menunggu utk dilayan, kena mandikan,bagi makan,ajak main,belum lagi karenah yang lain....sabar je laaa...beginilah nasib kalau takde maid..so bagi anda yang ada mempunyai info about maid,sila hubungi saya yeeee...

1 komentar:

  1. kak liana,
    seronok sangat dapat belajar ngan kak liana... rasa rugi pun ada sbb tolak offer customer yg nak beli cuppies yg kitorang buat ari tu.. ye la.. baru 1st time blaja dah ada customer yg minat nak beli.. hiks.. pape pun, terima kasih kerana sudi memberi tunjuk ajar kepada kami 2 beradik.. :)

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin