Sabtu, Desember 20, 2008

Student istimewa

Bagi saya, siapapun yang datang belajar di kelas saya tentulah akan saya sambut dengan tangan terbuka, siapa sahaja orangnya, asal datang dengan niat baik dan memang serius untuk belajar..:-)) setakat ini saya cukup bangga dengan kemajuan yang sudah diraih oleh student2 saya, baik itu prestasi dalam perniagaan, maupun membuka kelas2 yg sama seperti yg saya ajarkan.. seperti misalnya kedai2020 yang kini telah pula membuka kelas2 cake deco yg sama, juga salah satu student saya,Pn.Noor yang kini telah membuka kelas steamed buttercream di kedai bake with yen..:-)) dan juga student2 saya yg lain, yang kini sudah pula membuka kelas cake deco .Alhamdulillah ,kalau ilmu yg saya ajarkan, dapat memberikan manfaat untuk banyak orang.

Untuk kelas Intensive Fullcake Decorating 5 dan 6 Dec ini saya kedatangan student istimewa, iaitu Asma, saya cukup tabik dengan semangat beliau yang selalu bersemangat untuk belajar, walau beliau sudah menelurkan 6 buah buku tentang masakan dan kini juga seorang lecturer disebuah university di Kuala Lumpur.untuk belajar, tidak kisah apakah sudah junior atau senior, yg penting kita selalu bersemangat utk selalu meng-update skill yg kita miliki.. Asma bersama student2 yg lain : ida, Zita, Pn.Alima,Ita dan 3 orang student yg datang dari Melaka Samsiah Adam ,Mariena dan Mazlin. berikut email yg saya terima dari Samsiah Adam :-)..

from Samsiah Adam <samsiah_adam@xxx.com>

to Loveliana Cakes <lovelianacakes@gmail.com>
date Tue, Dec 16, 2008 at 1:48 AM

subjectThank you so much sifu....

Salam kak Ayu sayang......

Saya nak ucapkan berbanyak terima kasih atas segala tunjuk ajar kak ayu... InsyaAllah, saya akan praktiskan supaya menjadi lebih baik...Akak, saya lihat makin ramai yang guna teknik BC siram tu, tp tak secantik kak ayu buat pun... kak ayu buat licin n mulus gitu.... bersyukur ditemukan dengan kak ayu..InsyaAllah, saya dlm proses mengumpul bahan utk buat blog. Nanti kalau dah siap, saya akan inform kak ayu k. Boleh la tumpang promote kt blog kak ayu kan.. Dan pastinya, blog kak ayu yang pertama listingnya dlm blog saya. Bolehkan gitu....Anyway, thanks sekali lg... kirim salam sama family esp Fifi...

Kelas 3 Tier weddingcake dengan method steamed buttercream.

Suasana kelas yang tenang dan student begitu tekun dalam belajar, nampak student2 asik mendeco cookies sementara Ida tekun mendeco cake hantaran bentuk basket bertudung.
Di hari kedua semua student telah berjaya mendeco cupcakes, novelty , basket , fancy cokies,Barbie fondant serta Photocake.
Novelty Cake bertema princess ,karya seorang student.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin