Selasa, Desember 23, 2008

Intensive Fullcake Decorating Class

Sungguh tabah dan cekal niat daripada Lily, drive sendiri dari batupahat hanya utk join dalam kelas Intensive Fullcake Decorating yang saya adakan :-) dah tu dalam keadaan mengandung 8bln pula..wala..wala..jangan2 anak dalam kandungan tu boleh jadi tauke cake besau nanti hahaha..
Alhamdulillah saya bersyukur,walau lily adalah seorang beginner yang zero knowledge, namun dalam masa 2 hari sahaja beliau dah dapat menyelesaikan semua 7 jenis kelas deco yang dipelajari, ada novelty cake,basketweave,cupcakes,Barbie cake, Fancy cookies,Photocake dan 3 Tier wedding cake dengan method steamed buttercream..hasilnya sungguh cantik,karena cara belajar dengan tehnik yg sangat mudah dan simple!!!
3 Tier weddingcake ..simple dan elegant, dengan sentuhan pink colour yang romantic
Pelbagai jenis pattern yang dibuat lily dalam kelas Cupcakes decorating,sangat sesuai utk dijadikan hantaran perkahwinan,cukur jambul.birthday party,etc..
Lily juga telah membuat Cake hantaran bentuk basketweave dengan sentuhan colour white and maroon..
Photocake by lily dihiasi gbr lily dan anaknya..gambar ini dapat dimakan karena terbuat dari icing..
Novelty cake bertema princess by lily
------------------------
Ini Kali ke 3 kak Alima join dalam kelas cake decorating di Loveliana Cakes, kali ini beliau belajar membuat 3D cake bentuk truck, dimulai dengan carving dan membentuk truck dan kemudian mendeconya..:-) truck yang sweet dengan colour dominan pink dan hiasan clown..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin