Selasa, November 04, 2008

Tamu dari SABAH

4 Nov 2008 Kemeriahan suasana kelas intensive fullcake decorating semakin bertambah dengan kehadiran Khatijah Madon dari SABAH dan naz dari KL, kelas start pukul 11.30, diawali dengan mengerjakan project weddingcake dengan method steamed buttercream, anda mungkin tidak percaya,betapa mudahnya method ini, sangat mudah tapi dengan hasil yang memuaskan,licin dan berkilat je buttercream tu, bayangkan hanya dalam masa 2 jam sahaja,semua student saya yang kebanyakan beginner ini, dapat menyalut sebanyak 20 biji cake!!!!!..15 pcs cake utk project weddingcake, 2pcs untuk kelas photocake dan 3pcs cake untuk kelas novelty.Nampak liza,Naz,khatijah,mawaddah dan fazidah ceria bergambar bersama dihadapan weddingcake masing-masing.

Novelty Cake bertema princess, dalam kelas intensive kali ini, project novelty cake dibuat dengan method steamed buttercream juga, colour nampak sekata dan buttercream pun terlihat sangat licin..
Barbie Fondant Cake By fazidah,Liza dan Mawaddah
Barbie cake berbaju putih, nampak elegan apabila dipadukan dengan weddingcake yang juga berwarna putih ini. idea dari Mawaddah ;-))..sweet untuk dijadikan cake hantaran ataupun weddingcake..
----------------------------------------
Kalau ada cikgu yang paling bahagia hari ini, sayalah orangnya!!! terharu sekaligus bangga betul hatiku, apabila melihat hasil karya semua studentku..4 buah gambar 3 tier weddingcake dibawah dibuat oleh student saya yg pada awal mulanya adalah zero knowledge dalam mendeco cake!! tapi dalam masa sehari mereka dapat menyelesaikan project ini dengan hasil yang cukup memuaskan..selain project 3 tier weddingcake ini, mereka juga dapat menyelesaikan project membuat barbie fondant cake dan novelty cake.
3 Tier Weddingcake bertema blue by Fazidah, kali pertama belajar cake deco dan membuat roses flower..cantik yaa...
3 Tier weddingcake dengan tema colour purple by Naz..hanya naz sahaja seorang student saya yang mempunyai basic mendeco sementara yang 4 lainnya adalah zero knowledge namun anda dapat melihat sendiri karya-karya mereka sangat cantik untuk beginner..!!!
3 Tier weddingcake bertema peach/orange by Liza..first time belajar membuat rose flower :-)
3 Tier weddingcake dengan tema white colour by Mawaddah yang juga baru kali ini first time belajar mendeco dan membuat roses flower
3 Tier Weddingcake dengan tema pink colour by Khatijah Madon dari Sabah yang juga mengaku ini pertama kalinya beliau join dalam kelas cake deco dan belajar membuat roses flower!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin