Minggu, Oktober 26, 2008

Behind the scene of making a Photocake

Banyak cerita menarik di sebalik pembuatan Photocake. "pembuat cake" bukan sahaja di tuntut pandai membuat cake dan mendeconya namun juga kena creative mempelbagaikan gambar2 yang dibagi oleh customer, kerapkali gambar2 tersebut hanyalah gambar2 sederhana yang mungkin terlihat agak "biasa" jadi tugas sang "pembuat cake" lah yang harus menjadikan gambar2 tersebut menjadi kelihatan menarik dan cantik :-)) seperti gambar dibawah ini, Photocake untuk manis dan abangnya Hafizzuddin, Manis menyukai Barbie Mariposa sementara Hafiz menyukai Ultraman 3. saya scan gambar Barbie mariposa utk dijadikan background,kemudian saya letak gambar ultraman 3 dan last saya masukkan kedua gambar kanak-kanak dibawah ini...
Tadaa..Photocake nampak menjadi lebih menarik dengan gambar dan warna-warna yang ceria..--------------------------------------
Berikutnya Photocake bergambar racing car ini di order oleh seorang wife utk meraikan hari jadi suaminya tercinta.mula2 saya hanya dibagi gambar sebuah racing car. utk membuat gambar racing car ini nampak lebih hidup saya berikan sebuah gambar circuit sebagai background dibelakangnya dan kemudian saya letak gambar sang suami dibahagian depan..
Wow..walau photocake ini hanya di deco secara sederhana dengan hanya menambahkan colour merah sebagai border, namun photocake nampak sangat cute dengan permainan gambar di atasnya...
--------------------------------

Photocake for FIRA, dalam 3 colour Red,blue dan White yang sangat disukainya..
Photocake bergambar Motor untuk harijadi anak buah, order by Ku yah Photocake dijadikan hantaran pun ok juga...
Photocake for Dina dan Sarah,rasa terharu ketika saya dapat email dari customer seperti ini :-))
Date: Mon, 27 Oct 2008 23:12:41 -0700 (PDT)
From: "Suhaila Shariff"
Subject: Birthday cakes
To: loveliana23@yahoo.com.my

salam kak ayu...

Thanks for the lovely cakes... tak sempat nak comment...busy manjang..
my daughter like it very much...cuma she ask why gambar adik banyak,
tapi gambar dia satu jer.. heheh... itu la budak2..

by the way...sedap cake tu.. maybe someday i pun nak belajar deco kek
sendiri... insya allah..

wassalam
----------------------------
Photocake for my best friend!!
Suka sekali saya bila melihat kemesraan dan kehangatan Family ini...ibu bapa yang begitu care dan sporting kepada semua anak-anaknya..dan anak2 pula yang begitu penurut serta semua baik belaka..sahabat, doaku selalu untukmu..semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan kebahagiaannya utkmu sekeluarga.amin..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin