Kamis, Agustus 21, 2008

Azie dari Aziecakes dan Kak Noor dari Noorcooking centre

21 August 2008 saya kedatangan tamu istimewa..kali ini student saya, selain faizah yang kembali meneruskan kelas Intensive fullcake decorating, ada Azie dari JB dan Pn. Noor yang tentunya sudah tidak asing lagi bagi kita semua,beliau famous sebagai cikgu di kedai bakery bake with yen puchong.
Faizah, Azie dan Pn. Noor nampak bergambar bersama 3 Tier wedding cake yang sudah siap di deco..Kali ini ketiga student saya membuat 3 tier wedding cake dengan tiga bentuk yang berlainan,dan tentu sahaja dengan method steamed buttercream yang sangat mudah, tetapi menghasilkan lapisan cake yang begitu licin dan mulus bak fondant!
Pn.Noor membuat wedding cake dengan bentuk empat segi dan hiasan bunga pink orchid serta hiasan frills di bahagian tepi cake.
sedangkan Azie membuat wedding cake dengan bentuk bunga dan hiasan roses flower, hiasan yang dibuat cukup simple karena bentuk cake -nya yang terdiri dari 5 kelopak ,sudah merupakan suatu hiasan tersendiri.
bahagian atas cake wedding cake azie di hias dengan bunga peony dan roses
sementara Faizah membuat weddingcake dengan bentuk bulat dan hiasan bunga peony yang menjuntai kebawah.selain membuat weddingcake ,faizah juga membuat basketweave with handle.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin