Senin, Agustus 25, 2008

Intensive Fullcake Deco Class

25 dan 26 August 2008, Azean, join dalam kelas Intensive Fullcake decorating selama 2 hari full, di hari pertama azean telah belajar mendeco basketweave, Novelty dan Photocake.
Photocake dihiasi gambar ketiga anak2 Azean yang cute di combine dengan gambar cartoon Dora dan diberikan colour2 ceria utk menyerikan lagi photocake ini, azean belajar membuat orchid flower yang sangat cantik :-))
Sedangkan untuk novelty cake,Azean belajar mendeco dengan tema Princess, dalam kelas ini Azean belajar dari basic mulai dari hands on membuat buttercream,cara melayer cake dan memberi filling,kemudian membuat pelbagai hiasan rumput,border, flower,sungai,butterfly etc.
Dihari kedua, 26 August 2008, Azean kembali melanjutkan kelas intensivenya dengan belajar mendeco cupcakes dengan pelbagai bahan dan pelbagai design yang sangat sesuai utk hantaran,gift ,hari ajdi etc. Dalam kelas 3 tier Wedding cake, azean diajarkan menyapu cake dengan kaedah steamed buttercream yang sangat mudah dan fun!! hanya dalam masa 1 jam diperlukan utk menyalut 3 cake wedding ini dengan mudah dan cepat, lagi satu, buttercream yang dah disteam akan menjadi lebih sedap!!selain belajar menyapu, juga belajar membuat flower,leaf,border, corneli,frills,colouring,etc... .
last Azean mendeco Barbie cake cover sugarpaste, dalam kelas ini akan belajar cara2 mencapur colouring pada fondant serta perisa2 yang sesuai, membuat skirt barbie, memberi corak, membuat baju dan semua accessoriesnya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin