Minggu, Mei 11, 2008

Cake Decorating Class in Singapore

Pertama tama saya mengucapkan banyak2 terimakasih kepada Pn.Azizah sebagai Tuan Rumah tempat di adakanya kelas cake decorating di singapore ini.
juga jutaan terimakasih kepada semua peserta, Pn.Kasma.Pn.Zura, Pn.Sharifah,Pn,Mastina,deby da silva dan angel yang telah sudi utk datang dan join dalam kelas saya.Rasa bahagia dan Happy apabila semua peserta dapat mendeco cakenya masing2 dengan baik sekali.

Peserta kelas Cake decorating selama 2 hari di singapore.Pn.Kasmah, Angel.Deby, Mastina dan Sharifah. I love u all!!!..semuanya berbakat dalam mendeco walau baru firsttime belajar dengan saya ;-)
Semua peserta happy apabila mendeco barbie cake with sugarpaste, Hmm..naluri perempuan utk menghias "anaknya" masing2 dengan cantiiik sekali!! hahahaha...
Terimkasih saya atas kehadiran Pn.Zura yang begitu excited dengan kelas steamed buttercream. Pn. Sharifah Rogaiyah, student saya from Singapore. ini adalah kali kedua beliau join dalam kelas saya.Sha bila ke KL jangan lupa calling2 saya ya..:-)) Barbie cake with Sugarpaste yang di deco sahabat saya.Deby da Silva,ini juga adalah kali kedua deby join dalam kelas saya, thanks deb,atas semua bantuan dan supportnya yg begitu tulus tanpa pamrih..coklat dan buntilnya enak banget deb!!! hehehehe.. Hasil cake deco dihari pertama 10 may 2008,ada basketweave with handle dan novelty cake
Novelty Cake dengan tema DORA by Pn.Kasmah..Cutee..!! Novelty Cake dengan tema Princess by Angel. Parade Miss Singapore eh Mis Barbie Cake hehehehe..semua cantiikk dan enak dimakan hehehe

Aneka Cake hantaran yang di deco dengan method steamed buttercream by Azizah,Zura,Sharifah,Mastina,Angel dan Kasma
Pelbagai Cupcakes dengan anika hiasan dari sugarpaste,buttercream dan edible image yang di deco peserta.saya hanya sempat snap sedikit cupcakes karena sebahagian cupcakesnya telah dibawa pulang peserta hehehe.
.
Selalu ada yang membuat saya terharu dan bahagia sekali apabila kelas2 yang saya laksanakan dapat memuaskan hati student2 saya :-)
.
berikut adalah email2 dari peserta kelas cake deco saya di singapore :
.
Date: Sun, 11 May 2008 19:19:47 -0700 (PDT)
From: "k b"
Subject: Terima Kasih
To: loveliana23@yahoo.com.my

Salam Liana,
Terimakasih, hasilnya cukup memuaskan hati, walaupun banyak kesilapan.Walau bagaimana akan saya buat latihan secukupnya sebelum product ini pasarkan.
----------------------------------------
To:loveliana23@yahoo.com.my
Subject: Salam
From:"Sharifah Rogaiyah"
Date: Wed, 14 May 2008 10:50:39

Assalamualaikum Ayu, Saya harap Ayu & family sihat2. Saya tengok blog - Ayu dah masukkan gambar kelas di spore. Ada gambar saya solo pulak tu! Malulah :-))... Saya belum sempat update blog, nantilah bila free.

Kek steamed buttercream sudah dipotong - creamnya sedap, terasa smooth..!! Ok,lah sampai disini saje - ni sekarang kat office sedang boring, lalu email kat Ayu :-) Nanti smp di KL, saya talipon Ayu, insyaAllah...
Sha
-------------------------------------------
From: "zairah ab samat"
To:loveliana23@yahoo.com.my
Subject:terima kasih banyak2(:
Date: Tue, 13 May 2008 21:30:04 +0800
.
Ayu,Terima kasih banyak2 kerana tunjuk ajar membuat steamed buttercream. Zara sangat suka cara Ayu mengajar; sabar; tidak lokek dengan ilmu dan berterima kasih juga pada Azizah yang telah menjemput Ayu mengajar di rumahnya. Semoga Zara dapat belajar lagi dengan Ayu di lain kesempatan.

Salam dari Singapura,
Zara
.
Liana :
Alhamdulillah dan terimakasih banyak2 Sha,Pn.Zura dan Pn.Kasma.InsyaAllah dengan latihan yang rajin dirumah makin meningkatkan lagi skill masing-masing, harapan saya semua student dapat menjadikan skill ini sebagai side job utk mendapatkan income tambahan :-))

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin