Senin, April 14, 2008

Tamu dari Indonesia

Kelas Full cake Decorating selama 2 hari Full di meriahkan dengan kehadiran Aisah Ahmad,Julie,Walis dan tamu saya dari jauh, Dewi dari Tanjung Pinang-Indonesia. Menempuh perjalanan selama 10 jam tanpa lelah dari Tanjung Pinang,transit di JB dan kemudian menaiki bas ke KL.sungguh saya amat sangat menghargai kesungguhan student saya yang satu ini :-)) semua student yang joint adalah beginner kecuali Aisah yg sudah mempunyai basic mendeco.tengok lah hasil cake deco mereka yang baru pertama kali memegang nozle dan main-main dengan buttercream.anda tak akan percaya dalam masa 2 hari sahaja mereka dah dapat mendeco cake yang cantik2 ini.
Suasana kelas yang Fun dan ceria amat diperlukan utk membuat mood student tetap semangat untuk belajar. Cara-cara memegang piping bag dengan benarpun kena ajar jugak hehehe..
Dewi,Julie,Aisah dan walis tertawa ceria dengan hasil cake deco mereka :-)
Di Hari kedua, Dewi dan Walis telah dapat menyiapkan masing-masing Photocake, Barbie cake with sugarpaste dan 3 Tier Wedding Cake.
Percayakah anda, 3 Tier Wedding Cake dengan hiasan Roses yang cantik ini di deco oleh Dewi dan Walis yang baru kali ini firsttime belajar mendeco.dengan bimbingan yang intensive serta mothod yang simple dan mudah, anda akan menjadi pakar mendeco dalam sekejap sahaja. Konsep pembuatan 3 Tier Wedding Cake adalah mulai dari cara-cara melayer Cake, belajar membuat filling utk cake,membuat buttercream,menyalut cake sampai licin,membuat anika frills,anika border,Flower,leaf, cara memasang tiang cake yg sesuai dan masih banyak lagi...
Di hari kedua mendeco Photocake, student sudah dapat mendeco sendiri tanpa bimbingan dari cikgu,inilah saatnya utk mempraktikkan lagi pelajaran yang sudah di beri dihari pertama.Walis mendeco photocake bertema Barbie yang girlie,sedangkan Dewi mendeco Photocake bertema Spiderman dengan permainan colour Hijau yang dominan. Penat seketika hilang ketika student di beri kesempatan untuk mendeco Barbie cake with sugarpaste, Fun dan asik utk mempercantik barbie masing2.pada tahap ini student di ajarkan cara2 menghias dengan menggunakan fondant,membuat skirt barbie, membuat ribbon,small flower,baju babrbie etc.

Cupcakes dan 2 Buah basketweave with Handle yang di deco walis dan Dewi serta 4 buah Novelty Cake bertema istana princess yang sungguh cantik!
Novelty Cake bertema Naruto yang di deco Dewi,sangat sesuai untuk di hadiahkan kepada kanak2 lelaki yang tengah berhari jadi.
Pada Awalnya Julie, salah satu student saya begitu risau,apakah beliau dapat mendeco novelty cake bertema princess ini utk anaknya tersayang yg akan berhari jadi mengingat beliau baru pertama kali ini belajar mendeco.tapi saya kobarkan semangatnya dan Alhamdulillah dalam masa 3 jam sahaja beliau sudah dapat mendeco kek yang cantik ini!


from dewi Anggrayni
11:47 am (7 hours ago)
to Loveliana Cakes
date Apr 19, 2008 11:47 AM

Assalamualaikum kak liana,

dewi mengucapkan banyak2 terima kasih buat kakak yang telah mengajarkan saya membuat kek decoration yang cantik2 dan tehnik2 yang mudah dan dapat saya mengerti, sepulang dari KL saya makin bersemangat untuk mendeco kek, saya dan suami juga mengucapkan banyak terima kasih atas kebaikan kakak selama saya di KL telah mengajak saya bersiar2 melihat KL diwaktu malam. Insyaallah kalau ada waktu saya mau mengikuti kelas-kelas kakak yang lain.

Terima kasih,
dewi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin