Sabtu, April 12, 2008

Cake untuk maisarah dan Harith

Sedih yang tak terkira,setelah sehari membuatkan photocake utk Yi Xuan, tetiba mesin edible image rosak tanpa sebab, padahal cake dah disalut dengan buttercream dan siap di hias, gelabah karena dah kesuntukan masa, walaupun saya rugi dah terlanjur buatkan 2 cake choc moist yg kalau di total dapatlah seberat 4kg tapi apa boleh buat, saya telepon customer nak kembalikan duitnya dan cancel cake. tapi customer nak cake tu juga.terpaksalah putar otak, carik idea cam mana nak menghias cake,yg walau tak dapat menggunakan edible image sebagai hiasan namun sekurang kurangnya sesuai dengan tema yang di inginkan mereka.
Untuk anak perempuan customer yang bernama maisarah tu, dari awal memang dah tempah photocake bertema barbie saya buatkan novelty cake dengan tema barbie jugak,ada kereta kencana,pangeran dan putri serta gbr barbie sebagai background,sebetulnya cake ini memakan kos yang tinggi dari photocake karena saya kena siapkan accessories agak banyak akan tetapi demi tidak mengecewakan customer saya caj dengan harga photocake.

Harith pada awalnya juga meng-order photocake bertema Ben 10. utk tidak mengecewakan Harith yang tengah berhari jadi saya cubalah buatkan sebuah cake dengan background Gambar Harith yang di combine dengan gambar Ben 10.sengaja saya kalerkan dengan green colour demi menguatkan lagi tema Ben 10 tersebut. permintaan customer utk membuat huruf Ben 10 pun dah saya tunaikan, cake ini tidak saya caj. justru saya hadiahkan FREE utk Harith.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin