Selasa, Januari 08, 2008

Kelas 4 jenis Cake Deco

Assalamualaikum All..
Salut dan kagum Liana kepada Anita, walau beliau mempunyai Profesi sebagai wanita karier yang sangat sibuk dengan urusan kerjaya dan mengurus anak dirumah , namun tidak mengurangi minat beliau untuk joint menyemarakkan lagi kelas2 cake deco di loveliana Cakes. Anita mengambil 4 jenis kelas cake deco sekaligus yang dilaksanakan selama 2 hari berturut turut.
Anita joint dalam kelas saya dengan membawa harapan dapatlah kiranya mendeco cake sebagaimana rekan2 lainnya yang telah lebih dahulu belajar disini.walau sebelum ini anita sama sekali tidak mempunyai pengalaman dalam mendeco cake namun ketekunan-nya membuahkan hasil yg sangat membanggakan.
Lihatlah Anita tersenyum ceria dengan cake2 yang telah siap di deco-nya...
Dalam kelas Cake Deco selama 2 hari ini ,Anita mendeco cake Hantaran bertema basketweave bertangkai dengan hiasan gumflower.perpaduan colour purple dan white antara flower dan basket menimbulkan kesan yg sangat romantic sekali Basketweave bertudung di deco Anita dengan colour chocolate.cara2 mencampur buttercream dengan chocolate powder dan campuran coffe Capucino turut dipelajari guna mendapatkan rasa buttercream yg sedap! basketweave bertudung ini dihias dengan beberapa tangkai roses flower aneka warna.warna-warna terang sangat sesuai sekali utk mengimbangi background basketweave yang bercolour dark chocolate.
Tudung basket juga dihias dengan rangkaian pink roses yang sungguh romantic..:-)
Sebetulnya gambar Anita and Daughter nya ini terdiri dari 2 keping gambar yang terpisah.dengan bantuan Photoshop.saya satukan kedua gambar tersebut menjadi sekeping photo icing.Anita mendeko Photo Cake yang bergambar dirinya dan lovely daughter dengan colour soft yellow yg sangat sederhana.

Dalam kelas ini Anita juga belajar menggunakan airbrush for cake decorating utk mewarnakan skirt barbienya dengan colour purple.perhatikan kombinasi 2 kaler. soft purple menghiasi seluruh skirt dan colour purle yang terang hanya diberikan disetiap lipatan skirt utk menegaskan bentuknya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin