Senin, Agustus 06, 2007

Kelas Full Cake Decorating with Nora

10 August 2007,Liana kedatangan seorang dara manis yang ingin belajar Full cake Decorating secara intensif.walau tidak memiliki basic dalam mendeco,namun dengan simple method yang liana berikan, hanya dalam masa 3 hari sahaja Nora dapat menyelesaikan semua project-project cakenya dengan hasil yang sangat memuaskan :-))
Project wedding cake ini dibuat Nora di hari kedua. Sengaja nora menerapkan colour pink and white untuk menggambarkan sebuah perkahwinan yang suci dan romantic.cake di hiasi dengan detail,cornelli,stringwork dan taburan roses flower ala english style :-))..diatasnya dihiasi dengan sugarflower.
Wedding Cake tampak lebih simple dan elegan dengan hiasan yang minimalis diatas cake.
Barbie cake with fondant dikerjakan Nora pada hari ketiga,perhatikan tone 2 colour pada skirt barbie yang diwarnakan dengan menggunakan tehnik airbrush. Perpaduan colour pink dan yellow menghasilkan colour orange yang unique.
3D Cake dibuat juga pada hari ke tiga.pink colour pada car ini menunjukkan pemiliknya sebagai seorang dara yang feminin dan lembut :-))Cake Edible Image yang dibuat Nora ini dihiasi dengan bunga cala lily berwarna yellow dan detail border berbentuk tambang yg lucu dibahagian bawah cake
Nora bergambar bersama edible image cake yang dibuatnya dengan hiasan gambar edible dirinya sendiri :-))

Cake Hantaran bertema Basketweave dengan colour burgundy yang clasic..!
Cupcakes decorating yang dibuat Nora dihari pertama,roses flower dan baby yang cute..siapa yang menyangka bahwa ini adalah hasil pekerjaan tangan dari orang yang sama sekali tidak ada pengalaman dalam mendekorasi cake sebelumnya :-))

2 komentar:

  1. Hi,
    Salam perkenalan.
    cantik la kek-kek tu,saya baru saja join resipi.net groups. Jika berkesempatan lawat lah blog saya.emm... cd yang cake decorating tu boleh beli tak? berapa harganya?

    BalasHapus
  2. Assalamualaikum azian :-))
    thanks krn sudi melayari laman bloag saya..azian boleh email saya di loveliana23@yahoo.com.my about CD cake decorating ya.saya ada banyak menjual vcd cake decorating

    warm regads,
    Ayu Liana

    BalasHapus

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin